WWIII |
Tato tématická řada popisuje vojenskou techniku v době 3. světové války (v ang. World War III, odtud zkratka WWIII), ve které proti sobě stojí několik velkých vojensko-politických celků (EUA, NAC, SVRA). Konflikt se odehrává v polovině 22. století na mnoha vzdálených místech světa (aljašská fronta, východoevropská fronta). |
Při stavbě jsem se snažil co nejvíce vycházet z konstrukce současné pozemní a letecké techniky a odhadnout, jak se asi vyvine za 150 let, ale jistou měrou jsem se nechal inspirovat i různými sci-fi a postapokalyptickými sériemi (např. vojenskou technikou ze hry Battlefield 2142). Doufám, že se vám bude tato netradiční forma modelařiny líbit. |
píše se rok 2142... |
Patrol and Security Vehicle - PSV M1A2 4x4 |
Vozidlo ve službách Severoamerické koalice (NAC). Jak vyplývá z názvu, je určeno k hlídkové a bezpečnostní službě. Stejně dobře funguje jako tahač či pěchotní lehká palebná podpora. Jde o nejběžnější verzi v provedení 4x4. |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |
McDonnell Douglas AX-9 Scout |
Stejně jako PSV, patří i tento letoun do výzbroje Severoamerické koalice, resp. jejích vzdušných sil (NACAF - North American Coalition Air Force). Opět jde o stroj primárně určený k průzkumu (jedinou poviností druhého člena posádky - navigátora - je ovládání velkého množství přístrojů sloužících k průzkumu: mapování, sběr dat a audiovizuálních nahrávek, odposlech, noční vidění a vidění elektrických rozvodů, scanery, systém AWACS - radar atd.), stejně tak dobře může plnit funkci bezpečnostní a hlídkovací. Vzhledem k jeho určení je letoun vyzbrojen pouze minimálně (2x protipěchotní kanon ovládaný pilotem). |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |
Mil Mi-117 - Woodpecker - DATEL |
Snažil jsem se co nejvíce navázat na současnou řadu ruských vrtulníků Mil a Kamov, protože se tentokrát jedná o stroj SVRA (Svaz Východních Republik a Asie). Mi-117 je standartní transportní ,,vrtulník" s dvoučlenou osádkou (pilot-velitel a operátor) s možností středně těžké podpory pěchoty (2x dvojkanon Děktarjev vz. 20 zavěšený pod trupem, 1x kanon v zadním střelišti). Je schopný přepravit dvě plně vybavená družstva. Musím přiznat, že se mi vzhledem k vzhledu hrozně moc líbí název DATEL. |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |
MT-LB IV |
Víceúčelový pěchotní transportér ve službách SVRA. Jeho základní verze slouží k převozu osob a nejnutnějšího vybavení. Vyzbrojen je jedním manuálně ovládaným protipěchotním kanonem. Osádka: Velitel, střelec, řidič. Kapacita: 1 pěchotní družstvo |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |
XXX |
Přísně tajné. Prototyp. Lepší se mu vyhnout. |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |
MAZ 955 with SCUD (R-150) |
|
složka: 03-333151/0250Autajení: 3. úrov.Následuje zpráva NACSIS ( North American Coalition Secret Intelligence Service): lokace: Aljaška; východní sektor; 350km od kanadské hranice datum: 2. 11. 2144 čas: 9:00 UTC-9 V
Dnes ráno zachytila naše družice nad Aljaškou pohyb 3 nezávisle na sobě operujících odpalovacích zařízení nepřitele. Do oblasti byl vyslán jeden průzkumný AX-9. Po navázání radarového kontaktu s jedním ze zařízení (podle všeho se jednalo o standardní MAZ 955 vybavený pro zcela samostatné zamíření a odpálení rakety) zaujal AX-9 výhodnou pozici ke sledování, odkud následně celou akci zachytil.
- V 9:05 zaujal MAZ palebné postavení. Ve chvíli kdy osádka MAZu započala s kalibrací a zaměřovacím procesem, podařilo se průzkumné jednotce nabourat do ovládacího systému rakety. - V 9:15 byla odpálena raketa. Jednalo se o nový SCUD IV (= označení NACSIS; označení SVRA = R-150), který má podle nejnovějších odhadů 2x větší dolet než standardní R-125. - V 9:20 MAZ opustil svou pozici.
Ačkoli byla ihned po odhalení 3 MAZů uvedena do pohotovosti protiraketová obrana CANADA, nebyl její zásah nutný. Díky nabourání se do systémů byla raketa na dálku přenastavena a když dosáhla výšky 30 000 m, explodovala. Po eliminaci rakety byly do oblasti poslány dva stíhací stroje NACAF, které do 9:50 všechny 3 MAZy zničily.
Konec zprávy. |
|
Hlášení Vrchnímu velení ESA (Expediční Sbor Aljaška) SVRA ze dne 2. 11. 2144:
Dnes ráno podnikly 3 stroje MAZ 955 vyzbrojeny balistickými střelami R-150 útok na strategické cíle v západní Kanadě. Při vypuštění první střely však došlo k chybnému nastavení a ta ve výšce 30 km explodovala. Bylo rozhodnuto stáhnout všechny stroje i se zbylými dvěma raketami. Při návratu do výchozích pozic byly nosiče i se střelami zničeny dvěma pravděpodobně hlídkujícími letouny nepřítele. |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |
píše se rok 2131... |
Daimler-Benz P5001 |
V rámci hromadného zavádění vysoce výkonných elektromotorů do zbrojního průmyslu vyhlásila Nejvyšší rada bezpečnosti Evropské unie veřejnou soutěž na vývoj a následnou sériovou výrobu multifunkčního podvozku, který by využíval nových technologií. Zakázku vyhrála firma Daimler-Benz se svým prototypem P5001.
Podvozek je silně obrněný reaktivním strukturovaným pancířem, ačkoli moduly, k jejichž nesení je primárně uzpůsoben, nejsou určeny k plnění úkolů v první linii. Během vývoje se počítalo s nasazením převážně v rozlehlých megalopolích.
Na fotografiích je zachycen původní prototyp P5001 při převozu na prezentaci NRB EU. |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |
píše se rok 2132... |
Patria LAT (Light Armoured Transporter) |
Jako první byla zadaná výroba modulu, kompatibilního s podvozkem P5001, lehce obrněného transportéru zejména proto, protože vzrůstal počet zastaralých vozidel ve službách zdravotnických, ženijních, protichemických, zásobovacích jednotek a jednotek Evropské všenárodní gardy. Důraz byl kladen na prostornost a modifikovatelnost modulu.
Tuto zakázku vyhrál finský zbrojní koncern Patria se svým P.222/F, sériově vyráběným pod názvem Patria LAT.
S ohledem na určení použitého podvozku a znění zakázky je transportér přizpůsoben k jakékoli vnitřní modifikaci zařízení v závislosti na druhu jednotky, u které slouží. Řídící jednotka motoru, stejně jako ostatní neměnné zařízení, je umístěna v levé straně čumáku spolu s chlazením. Napravo od ní sedí řidič. Nemodifikované moduly nejsou vyzbrojeny.
Díky vysoké spolehlivosti a efektivnosti si stroj oblíbily všechny výše zmíněné jednotky. |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |
HSR SVRA(Hlavní Správa Rozvědky Svazu Východních Republik a Asie) |
Zdroj: HUMINT Jméno: Alfred Redl Evid. číslo: 795913/0605 Krycí jméno: Švýcarák Místo nasazení: výrobní haly MOWAG (hlavní západoevropský dodavatel zbrojního superkoncernu General Dynamics)
Předmět: první získaný obrazový materiál ke složce M-717 Popis: série mikrosnímků zachycujících průběh návštěvy generála EUA (European Union Army) Jeana-Baptisty Maisona
Předběžná zpráva (Alfred Redl):
11. 2. 2140 17:00 CET výrobní haly MOWAG nedaleko města Frauenfeld; kanton Thurgau, Švýcarsko
Po příjezdu delegace se konalo shromáždění dělníků, na kterém vedoucí výrobního obvodu Karl Stresemann uvítal gen. J.B.M., který se následně ujal slova. V projevu vyjádřil myšlenku, že vývoj a produkce kvalitnějších zbraňových systémů zajistí do budoucna kvalitnější mír. Všechny nás označil za mírotvorce a slíbil intenzivnější interunijní spolupráci. |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |
píše se rok 2142... |
MOWAG BADGER (IFV) |
BADGER je bojové vozidlo pěchoty primárně určené především do těžkého terénu. Je vyráběné švýcarskou zbrojovkou MOWAG a nachází se ve výzbroji mnoha států, které tvoří páteř EUA (European Union Army).
Vozidlo je vybaveno standardním reaktivním pancéřováním a zařízením pro ochranu osádky vůči ZHN (zbraně hromadného ničení). Hlavní výzbroj tvoří jeden kanón ráže 200 mm ve věži, schopný poskytnout palebnou podporu na max. vzdálenost 10 km, a s ním spřažený kanón ráže 22 mm, dále čtyřče kanónů ráže 22 mm na zádi, ovládané zevnitř a vybavené dvěma dalekonosnými reflektory a nakonec těžký kulomet ráže 12,7 mm montovaný na věži.
Osádku tvoří velitel, střelec, řidič, v případě delších výprav navigátor/zadní střelec + 20 členů výsadku. |
|
! Wallpaper !(po kliknutí se obrázek zvětší) |
|
Další fotografie naleznete ZDE. |